Gehonoreerde projecten

Proeftuinen

Met financiële ondersteuning van” Proeftuin Internationalisering” was gestart om de muziek van band MAKAS bij een andere doelgroepe dan de Turkse luisteraar ten gehore te brengen. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met de Effenaar. Het resultaat was dat op 29 februari 2020, een onvergetelijke concert bij de Effenaar in Eindhoven is georganiseerd. De band MAKAS en de band MOGOLLAR hebben daar een spetterende show verzorgd. Zie voor meer informatie de website van de band MAKAS www.makasband.com

Zodra de maatregelen weer zijn versoepeld wordt dit project verder uitgerold om op de Nederlandse podia ‘ongehoorde ’internationale muziek aan te bieden en daarmee anderen en expats als publiek te bereiken.

Balkonscènes

Het Fonds Podiumkunsten heeft voor live-uitvoeringen tijdens de Covid-19 crisis een initiatief gestart onder de noemer (Balkonscènes). Balkonscènes is bedoeld voor kleinschalige live-uitvoeringenBalkonscènes heeft de aanvraag voor subsidie van de band MAKAS geaccepteerd om hiermee een samenwerking aan te gaan met bedrijven die bijzondere (lokale)producten maken en nu getroffen zijn door de coronamaatregelen. In deze moeilijke tijden krijgen de ondernemers de mogelijkheid hun producten, die hun oorsprong hebben in Azië of het Middellandse Zee gebied, te combineren met muziek uit die streken.

De band MAKAS gaat de bezoekers aan deze lokale bedrijven verassen met muziek uit verschillende streken van Anatolië. Hiermee bereiken ze een niet alledaags publiek.

Kickstart cultuurfonds

Mede dankzij de financiële ondersteuning van kickstart cultuurfonds start de band MAKAS op 3 juli 2021 met het project “Van verleden naar heden” De tour zal 20 concerten bevatten op verschillende podia in Nederland.

Van verleden naar heden tour:

Tussen de jaren ‘67 en ‘80 herenigden vele gastarbeiders met name uit Turkije en Griekenland zich met hun gezin in Nederland. Toen de gezinnen waren herenigd was er weinig vermaak en vertier voor hen. Er ontstond een underground scene met o.a. bioscopen, Turkse videotheken en feestjes bij mensen thuis of op ongewone locaties, zoals oude panden en zalen. MAKAS wil deze “underground cultuur” en het ontstaan daarvan met een zo breed mogelijk publiek delen.

MAKAS gaat filmfragmenten tonen en de filmmuziek live spelen waarbij ze het publiek geleidelijk meenemen naar de sfeer uit die tijd. Volg de concertagenda via de website: www.makasband.com

Heb je een project en wil je aan de slag?